16.4.2015

Hyppy työelämään


Nyt on minun vuoroni avata salainen arkkuni täällä blogimaailmassa. Olen muuttanut Seinäjoelle syksyllä 2010 ja olen kotosi Raumalt. Tulin tänne lakeuksille opiskelemaan ja samalla pelaamaan jääkiekkoa Seinäjoen S-Kiekossa. 



Olen aina ajatellut, että virta vie ja oman paikkansa kyllä löytää turhia suunnittelematta. Nyt näyttää siltä, että olen oman paikkani löytänyt Seinäjoelta. Iso kiitos siitä kuuluu Seinäjoen kaveripiirille ja ennen kaikkea Boosterille. Opiskelun alettua tarkoituksenani ei ollut jäädä Pohjanmaalle, mutta virta vei Boosteriin, mistä olen todella kiitollinen.

Jääkiekko on ollut todella iso osa elämääni ja se oli yksi iso kriteeri miksi Seinäjoelle ylipäätään lähdin. Aloitin jääkiekon jo 3-vuotiaana ja pienempänä oli haaveenani pelata Liigassa tai NHL:ssä. Rahkeet eivät kuitenkaan riittänyt aivan niin korkealle. Vanhemmalla iällä olen kuitenkin sisäistänyt sen tärkeimmän asian, mitä olen saanut joukkueurheilusta: Kyse ei ole pelkästä lajitaidosta ja fysiikasta, vaan siitä miten opittuja taitoja pystyy hyödyntämään muussakin elämässä. Joukkueurheilun parissa olen oppinut esimerkiksi voittamaan, käsittelemään tappion, kannustamaan, johtamaan, itsekuria, oman edun sivuuttamista, toimimaan erilaisten ihmisten kanssa ja tavoitteiden eteen työskentelemistä. Nämä ovat ihan samoja asioita, joita vaaditaan työelämässä

Henkilökohtaisesti on todella tärkeää, että on tavoitteita, joiden saavuttamiseksi tehdään niska limassa töitä!
Henkilökohtaisesti on todella tärkeää, että on tavoitteita, joiden saavuttamiseksi tehdään niska limassa töitä! Itse en pystyisi työskentelemään työpaikassa, jossa tulevaisuuden tavoitteita ei ole. Boosterin tavoite on olla vuonna 2016 paras mainostoimisto kehä kolmosen ulkopuolella. Mahtava tavoite, jonka eteen teemme kaikkemme! Olen vakuuttunut, että tämä tavoite myös saavutetaan. Boosterissa minut otettiin erittäin hyvin vastaan ja työporukka on aivan mahtava, joukkue isolla J:llä. Ilman hyvää joukkuetta ei pärjää, kylmä fakta.

Yleisesti ottaen hyppy työelämään on sujunut hienosti ja olen todella nauttinut olostani Boosterilla. Tämä työ ja työpaikka on kuin tehty minulle. Jokainen voi helposti saada selville miten viihtyy omalla työpaikalla. Katsoo kelloa esimerkiksi sunnuntaisin kello 21.00. Onko mukavaa aloittaa työviikko vai toivoisiko työpaikan pakkasrajojen paukkuvan ettei tarvitsisi mennä töihin… Te varmaan tiedätte minun vastaukseni.

Jere Ylén
jere.ylen(at)bstr.fi